Het didactische model van praktijkleren is gericht op werkplekleren, persoonlijk meesterschap en borging.
Het maakt gebruik van het 70-20-10 leren, waarbij 70% van het leren plaatsvindt door middel van ervaringen op de werkplek, 20% door middel van interactie met anderen en 10% door middel van formeel leren. Samen leren met buddy's (Peer2Peer) en praktijkbegeleiders is een belangrijk onderdeel van dit model, evenals het geven en ontvangen van feedback in het leerproces.
Instructiegeven volgens het model TWI kan ook worden gebruikt om deelnemers te helpen bij het verwerven van nieuwe vaardigheden. Competentiegericht leren, meten en borgen zijn belangrijke aandachtspunten om ervoor te zorgen dat deelnemers de benodigde vaardigheden beheersen.
Het DPP2-materiaal, zoals leerwerkopdrachten, leskaarten, werkinstructies en het 2BImproved-dataplatform, worden gebruikt om dit te ondersteunen.
Certificering van deelnemers en praktijkopleiders hoort er standaard bij om hun kennis en vaardigheden op dit gebied te valideren.
Dit programma duurt vijf dagdelen. Vraag naar de beschikbare opties.