Teamleren, de innovatieve motor van de Lerende Organisatie

Leidinggevenden en stafmedewerkers aan het stuur

Leidinggevenden en stafmedewerkers hebben veel potentie om de organisatie te helpen innoveren. Maar hoe benut je dat potentieel?

Het antwoord is via Teamleren.

Via Teamleren worden organisatievraagstukken (casussen) door Lerende Praktijk Teams (LPT) opgelost en geïmplementeerd. Een LPT is multidisciplinair samengesteld voor een periode van ongeveer 100 dagen en wordt begeleid door een Teamleider. Elke leidinggevende of stafmedewerker komt in principe hiervoor in aanmerking.

De casussen worden meestal geïnitieerd door het management. De oplossing van de casus wordt geimplementeerd en geborgd door middel van Praktijkleren. Onderstaand plaatje geeft deze verticale lijn van initialisatie, innovatie en implementatie via leren weer:


In de praktijk zien we dat teamleider en team veel energie halen uit het mogen inzetten van hun potentieel en inzichten om de casus tot een succes te maken. Onze DPP2 Toolbox voor Teamleren geeft hen daarbij houvast, richting en inspiratie.


DPP2-Routeplan voor Teamleren

Leidinggevenden en stafmedewerkers hebben veel potentie voor innoveren en leren

Breng hen in stelling via Teamleren

Wetenschappelijk is aangetoond dat lerende organisaties tientallen procenten beter presteren omdat medewerkers hun professionaliteit, kwaliteit en prestaties continu op een lerende manier vergroten.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden geven we graag meer informatie.

We zijn goed bereikbaar via 06 - 21 24 43 32 | Douwe Polstra | d.polstra@2bimproved.nl